Friday, July 3, 2009

"Tak Kenal Maka Tak Cinta"

Kunci kehidupan yang sihat adalah sistem imun yang kuat dan sihat. Sistem imun adalah sistem pertahanan dalam badan ( antibody ) yang berfungsi melawan patogen (virus, bakteria, mikrob) yang toksin di dalam badan manusia. Malangnya antibody kita sentiasa mengalami penyusutan kerana faktor umur dan sekitaran yang tercemar.

Apabila seseorang sakit, doktor biasanya akan memberikan ubat, vitamin dan antibiotik kimia, bukan sahaja berkesan membunuh bakteria yang bruruk di dalam gH kita malahan juga bakteria yang baik.

Tahap bakteria menjadi kebal terhadap antibiotik amat merisaukan, sehingga Pusat Kawalan Penyakit Sedunia mengeluarkan kenyataan:-
"Ketahanan Antibiotik adalah masalah utama yang melanda manusia sejagat".

Manusia mencari-cari cara mengekalkan kesihatan secara semulajadi dan asli. Seperti kebanyakan orang, anda juga memerlukan satu ledakan imun. Tetapi, di manakah anda boleh memperoleh ledakan imun yang asli dan selamat?

Hanya satu sahaja penyelesaian semulajadi iaitu kolostrum. Suatu sumber terunggul antibodi asli alam semulajadi bagi mamalia termasuk manusia.

Apa itu kolostrum?:- Kolostrum adalah "makanan sulung alam semulajadi". Ia adalah cecair pro-susu

Ibu-ibu lembu perlu membekalkan kesemua faktor-faktor imun dan pertumbuhan kepada anak-anak lembu kerana ia tidak menerimanya semasa di dalam rahim. Berbeza dengan manusia, bayi menerima imuniti ketika masih di dalam rahim sebelum dilahirkan dan menerima faktor-faktor imun melalui plasenta (tali pusat). Ini lah sebabnya bayi masih boleh berjaya hidup walaupun tidak diberikan susu ibu pada awal kelahirannya.

Jadi, tidak hairanlah kolostrum lembu mengandungi 20 kali lebih faktor imun dari kolostrum manusia. Oleh kerana kolostrum adalah bukan spesifik, ia berupaya membekalkan khasiatnya kepada spesis mamalia yang lain termasuk manusia.

Industri tenusu New Zealand menerokai sistem pengumpulan kolostrum secara komersial buat pertama kalinya di dunia. Dengan bekalan yang mencukupi, suatu syarikat kesihatan New Zealand, iaitu "New Image International" telah mereka produk daripada 'batch' pertama, yang telah dinamakan LIFELINE (TM).

Ditambah dengan ALPHA LIPID (TM), iaitu sejenis lemak susu yang membantu menguraikan kolostrum di dalam usus dan meningkatkan penyerapan sehingga 100%. Ini lah kelebihan ALPHA LIPID LIFELINE (TM) berbanding produk susu imun yang lain (IgG biasa) yang hanya memberikan khasiat kolostrum kurang dari 25% sahaja.

Sudah kenal, tapi belum cinta? "Anda sendiri jadi hakim.."


"Alhamdulillah, roadshow saintis telah berakhir rabu lepas 14.6.2009 di KL. Kesimpulan utama apa yang ditemui Ketua Saintis Mr. Michail Borissenko ialah:

1. Kolostrum Alpha Lipid telah terbukti secara klinikal berkesan terhadap bakteria, virus dan kulat (yis). Antibiotik yg diperolehi dari doktor hanya berkesan terhadap bakteria....jadi kolostrum lebih POWERnya!!

2. Kolostrum Alpha Lipid telah terbukti berkesan secara klinikal terhadap masalah penyakit usus terutamanya Cirit Birit(Diarrhea), Ulcer/gastrik, dan pelbagai masalah berkaitan usus yang lain.

3. Kolostrum Alpha Lipid telah terbukti berkesan secara klinikal terhadap masalah Jangkitan Saluran Pernafasan Atas (Upper Respiratory Tract Infection-URTI) seperti SARS, Influenza/Selsema, Cold + Flu, Resdung etc.

4. Setakat ini memang SAH kolostrum terbukti berkesan terhadap DIABETES((Kencing Manis) dan GOUT (atritis)--yang ni memang beliau dah kaji memang berkesan. Banyak lagi clinical papers yang beliau telah bentangkan.

Anda tak perlu risau lagi...memang saintis dah kata KOLOSTRUM memang BAGUS. Kita yang TIDAK SAINTIS ni patut lah ikut nasihat beliau....amalkan kolostrum Alpha Lipid Lifeline setiap hari. InsyaAllah anda akan terhindar dari penyakit!!

Tetapi satu masalah je....lama-kelamaan jika anda amalkan Kolostrum Alpha Lipid setiap hari dan rekomen kepada kekawan dan sedara-mara lama-lama DUIT anda banyak lah pula!!!..

Macam nak buat???

No comments:

Post a Comment